בנט: "איראן כמו תמנון; צריך להרע לחמאס בתגובה על החזקת השבויים"

    עמית דניאל No Comments on בנט: "איראן כמו תמנון; צריך להרע לחמאס בתגובה על החזקת השבויים"

    שר החינוך, נפתלי בנט, מתאר את המצב בעיראק ככזה שאיראן שלטת בו • המצב ההומניטרי בעזה: "האינטרס הישראלי מורכב" • וגם, התשובה להחזקת שבויים: "צריך להרע לחמאס עד שיבין שהחזקת חיילים בידיו זהו נטל ולא הישג"

    איראן. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "דעתנו נלקחת בחשבון במיוחד בחודשים האחרונים. המטרה שלנו למנוע זרוע נוספת שחל איראן. כלומר חיזבאללה 2 ברמת הגולן. אנחנו הבהרנו את הדרישות שלנו לארה"ב ולפוטין והדברים נלקחו בחשבון".

    על רצינות הניסיונות ומפת האינטרסים אמר: "זה אמיתי. יש רצון עז בוודאי של ארה"ב ורוסיה למרכיב הזה. אנחנו מדברים גם על איזור שנושק לירדן ולרמת הגולן הישראלית. אנחנו צריכים לדאוג שלא תהיה נוכחות איראנית בגבולנו ולא קרוב לגבולנו. תמיד טוב לנו הפסקת אש לשאלה האם זה טוב או רע נדע תשובה רק כשכל פרטי הפסקת האש ייושמו".

    על המצב בעיראק ונסיגת דעאש במדינה "צבא עיראק יחד עם כוחות שיעים שעיקרם כוחות איראנים עוברים בית, בית. שכונה, שכונה ומטהרים מדעאש. הם במצב מתקדם מאד. ההכרזה מעט מוקדמת אבל משקפת תמונה מדויקת. ידם של השיעים על העליונה במוסול וגם ברקא זה נראה ככה. איראן זה תמנון ששולחת זרועות לכל מקום".

    באשר למצב ההומניטרי בעזה "מה שקורה בעזה זה שמצד אחד יש הידרדרות קיצונית ברמת החיים. זה נובע גם מרצון של אבו מאזן להרע את החיים בגלל חמאס ובגלל דחלאן. הרעה המוניטרית משמעותית. מצרים תפסה יוזמה והיא אומרת לחמאס אם אתם מוכנים לעבוד עם דמות 'מתונה' יותר כמו דחלאן אז אנחנו נחלץ אתכם מהברוך הזה. נאפשר לכם הזרמה של סחורות. האינטרס הישראלי הוא מורכב" אמר בנט בריאיון לגלי צה"ל.

    "אני לא מתמוגג מאדם כזה מושחת" אמר בנט על דחלאן והסביר את האינטרס הישראלי. "אנחנו רוצים למנוע מלחמה בעזה כמו שהיה. מצד שני הגנה בעוטף עזה".

    "יש גופות של אורון שאול והדר גולדין מוחזקות בידי חמאס וגם כמה אזרחים שמוחזקים בידם. אנחנו צריכים להכאיב לחמאס בכל דרך אפשרית. במבצע 'שובו אחים' בפעם הראשונה בקום המדינה הובלתי מהלך שלך החזרת מחבלים לכלא. אני פוגש די הרבה בעיקר את משפחת גולדין ואני מוביל בפורומים הרלוונטים את המהלך הזה של להרע לחמאס. החזקת חיילים צריכה להיות לחמאס נטל ולא נכס וצריך לומר בנושא הזה מילה טובה לארדן".



    0 תגובות